Måndagsvin


Äntligen måndag.

Kom hem från jobbet vid sisådär 17:15, tog av mig jacka och stövlar, knäppte upp byxorna och slängde mig i soffan. Bestämde mig för att öppna en flaska vin som av en händelse råkade stå framför mig. Lättare sagt än gjort:
Börjar lirka upp den omsorgsfullt inlindade korken och ger mig på ett försök att rycka upp den.. lyckas inte, rycker lite till, lyckas fortfarande inte, börjar bita, börjar blöda, börjar gnälla.. hugger tag i en gaffel och försöker lirka upp den men lyckas inte. lirkar sedan lite till med gaffeln men gaffeln böjs till en skev form och går inte längre att använda som en gaffel, blir asförbannad och biter lite till, känner hur en tand blir lös vilket gör mig ännu argare. Tar tag i den förstörda gaffeln och ger det ännu ett försök.. ser en glipa, hugger tag i en handduk och börjar rycka och dra för kung och fosterland, lyckas inte, lirkar med gaffeln, NU JÄVLAR, hugger i med handduken igen, och vipps! (klockan var nu 18:02)

Vinet var för övrigt asäckligt, lite som pissljummen saft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0