Skumpa och falukorv

Välkommen hem fröken Gummibajs!

Jag lyckades tigga till mig skjuts hem även idag, precis som alla andra dagar. Det är tur att man är söt och består av 90% charm 10% odiagnostiserat gud-vet-vad (det sistnämnda kanske inte är tur, men hade jag inte haft de där extra procenten hade jag varit precis som så många andra). Till min förskräckelse upptäckte jag att jag glömt min väska på jobbet, men som den turdrabbade sötsak jag är så hade jag busskort, nycklar OCH telefonen med mig hem.
Hur som, väl hemma var jag überhungrig och öppnade kylen i hopp om att det hade flugit in mat på eget bevåg (då plånboken låg i väskan som var kvar på jobbet). Och ännu en gång hade jag tur, FALUKORV!!!!11 1
Dessvärre hade all min öl blivit urdrucken av någon idiot (läs Gummibajs) kvällen innan, och vinet fanns det heller inget kvar av, däremot stod det en flaska skumpa på bokhyllan och blängde på mig. Jag vet att den blängde, jag kände det i hjärtat, och den tänkte: "Jaha och vad fan duger inte jag för då!? ÄR DU FÖR FIN FÖR MIG ELLER!?!?"
Jag ville inte göra flaskan mer upprörd än vad den redan var, för vem vet vad den skulle kunna ta sig till, så jag bar omsorgsfullt ned den från hyllan och lät den få fira dagen-före-man-kanske-får-bli-doppad-dagen.
Med största sannolikhet är det dock ingenting att fira, den enda romans jag kommer ha imorgon är med mitt lådvin och mina blyertspennor.

Hur som, skumpan är öppnad, hälften hamnade på tuttarna/i knät och den andra halvan går rakt ned i min mage. I min mage ska den få göra sällskap med falukorv, spaghetti och en massa ketchup. Jag kommer antagligen få i mig mer ketchup än skumpa så som det ser ut nu.
Och mina cigaretter är slut, vad göra!? Det enda jag har kvar är bidis, men det är inte detsamma. Ack och ve, ve och fasa.... skål!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0