Alkoholvanor

Jag har de senaste 4 åren haft ganska så vidriga alkoholvanor, men på sistonde har mängden trappats ned något radikalt. Förr kunde jag få i mig alkohol upp till 6 dagar i veckan i varierade mängder. Nu nöjer jag mig med 1 dag i veckan och under den dagen blir det sällan speciellt mycket heller. Detsamma gäller cigaretter, jag "feströker" enbart och nu när kalasandet minskat så har även tobakskonsumtionen gjort det.

Under den här helgen har jag fått i mig allt som allt:
3 öl och 1 cigarett under fredagen då jag var på julbord. (jag ogillar starksprit och dricker därför inte snaps)
2 glas rött under lördagen och 1 cigarett.

Jag vet inte om det har med årstiden att göra eller om jag helt enkelt ledsnat på att det blev mer slentrian över det hela än roligt. Vad som stör mig är att jag trots ändrade vanor fortfarande vaknar öm i kroppen och med sprängande huvudvärk under helgerna. Fick den här länken: Pavlovs hundar, antingen ligger det något i det eller så lider jag av kronisk baksmälla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0