Pendel och käftis

Bra slut på kvällen och bra start på dagen, helt underbart!
Kom hem och hade påminnelsebrev från käftis (tandläkaren) "vi saknade dig den 16 november", sakna mitt anus, blodsugande jävla parasiter. 
Hur som, vaknade av ett supermysigt samtal från en av mina favoritpersoner som informerade mig om att pendeln var avstängd och att det istället skulle gå ersättningsbussar. Så jag fick släpa mig ur sängen en halvtimme tidigare än planerat, ta mig till bussen och gosa mig in bland sjuhundrafemtioelva andra resenärer.
När jag kom till jobbet och berättade om mitt sockersöta påminnelsebrev var det någon som sa "Det där blir det nog straffavgift på!".
Så jag ringde upp käftis och fick en ny tid, blev glatt överraskad när receptionisten informerade mig om att jag hade 600 kr att utnyttja vid undersökningen och att den då antagligen bara skulle gå på en tjugolapp (dessutom var det heller ingen straffavgift). Däremot kom jag på att jag faktiskt hade en spricka sist som antagligen kommer behöva lagas så den glädjen blev inte långlivad. 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha vilken morgon stackars dig.

2009-11-18 @ 12:20:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0