Läsa och plugga

Började läsa en bok igår, vilket kanske inte var en speciellt bra idé. Börjar jag att läsa kan jag inte sluta om nu inte boken råkar vara helt värdelös förstås.
Jag började läsa i hopp om att jag skulle bli trött och kunna somna. Men det slutade med att jag läste en sisådär 150 sidor, släckte lampan, tände den igen och fortsatte läsa ytterligare 50 sidor. Man bah..... dö!

Som ingen av er vet, eller kanske någon, men mest ingen.. så har jag övningskört under en period (ca 2 månader nu, har innan dess haft ett uppehåll på 2 år) ca 1-2h/varannan vecka. Inte sådär übermycket alltså och jag har väl i mitt stilla sinne tänkt att det hela ändå aldrig skulle leda någon vart. Så kläcker lärarhelvetet ur sig någonting i stil med:
-"Öh, du borde ju typ köra upp nu, kan ju vara en fördel att kanske öppna den där teoriboken? Börjar du nu läruju va klar lagom till januari." sen ler han lite fånigt och förväntar sig någonstans att jag ska bli glad över nyheten. Jag får panik, vill ställa in varenda lektion framöver och slänga boken åt helvete. Jag tror inte det är meningen att jag ska ha körkort och även om jag nu skulle se till att lyckas ta ett så tvivlar jag starkt på att jag kommer att skaffa mig en bil. Jag vill inte!!
DU KAN VARA I TROTSÅLDERN!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0